De Key

De verhuurder van de woningen is Woonstichting De Key. Deze Amsterdamse stichting was al flink aan de slag om de woningnood onder studenten aan te pakken: het ruim 800 woningen tellende containercomplex in de Houthavens is opgezet door De Key en ook ruim 900 studentenflats aan de Rode Kruislaan in Diemen en de bekende Weesperflat worden door De Key verhuurd. Met Wenckehof erbij heeft De Key het grootste woningaanbod voor studenten in Amsterdam.

Zie voor meer informatie over Woonstichting De Key http://www.dekey.nl/.

De Key verhuurt de woningen voor ongeveer 475 euro per maand, inclusief water, electriciteit en een 10Mbit-internetverbinding. De meeste studenten hebben recht op een maximale huurtoeslag van iets meer dan 100 euro, zodat de nettohuur neerkomt op ongeveer 375 euro per maand. Studenten komen in aanmerking voor een woning als ze voltijd studeren aan een onderwijsinstelling in Amsterdam, en tussen de 18 en 27 jaar oud zijn. De woningen zijn bedoeld voor één persoon. Reageren op een vrijkomende woning kan via StudentenWoningWeb, de overkoepelende website van wooncorporaties De Key, Duwo en Ymere: http://www.studentenwoningweb.nl/.

Mocht je geen mail ontvangen van de Key stuur dan je mailadres op naar: Studentenhuisvesting@dekey.nl samen met je naam, adres en eventueel telefoonnummer.

Stefan van Bronswijk is de huismeester van het complex. Stefan is te bereiken in zijn kantoortje tegenover blok F, naast de wasserette. Hij is ook te bereiken via sbo@dekey.nl of 020-6214333. Dit is het nummer van de afdeling woonservice en verbind je door naar de huismeester.

Je kan je huurspecificatie opvragen bij De Key, stuur daarvoor een mail naar student@dekey.nl Vermeld daarin je naam, adres en huisnummer. Je ontvangt dan je huurspecificatie via de post.

Reparatieverzoek indienen
Is er iets kapot in je woning, dan is het van belang dat dit zo snel mogelijk wordt gerepareerd. Op de Wenckehof zijn er een aantal uitzonderingen wat betreft de reparaties en eventuele servicekosten. Meer informatie over hoe ons onderhoudsabonnement in elkaar zit vind je in de brochure van De Key.

Op de volgende manieren kun je een reparatie verzoek indienen
- Vul het reparatie formulier in

- Bel de reparatiedienst op 020-6214777

- Mail naar info@dekey.nl